Gold Coast en Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nadine Leanne - WaarBenJij.nu Gold Coast en Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nadine Leanne - WaarBenJij.nu

Gold Coast en Nieuw-Zeeland!

Door: Leanne & Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

01 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Lieve vrienden,

Nu er weer een maand verstreken is, is het weer tijd voor een update! We beginnen waar het vorige verslag is geeindigd: Byron Bay! In Byron Bay hebben we een poging gedaan tot het vieren van Australian day, de nationale Australische feestdag. Wij waren ervan uitgegaan dat Australian Day hetzelfde was als een Amsterdamse Koninginnedag, maar dan in het blauw. NOT! Met onze groep gingen we opgedirkt op pad om Byron Bay onveilig te maken en ons in het feestgedruis te mengen, om er vervolgens achter te komen dat er op openbare gelegenheden geen alcohol gedronken mag worden. Het resultaat hiervan was dat heel Byron Bay als op elke andere dag gewoon op het strand te vinden was. Dit fiasco werd gelukkig goed gemaakt, doordat we de dag daarna door het Sydneyse footballteam dat een vrijgezellenfeest vierde, werden uitgenodigd om een potje cricket te spelen. Door ons uitzonderlijke crickettalent, werden we die avond mee op sleeptouw genomen om het bachelorfeestje mee te vieren in de meest fancy clubs van Byron Bay. Helaas maken 30 gespierde voetbalspelers geen geode indruk op de plaatselijke beveiliging, waardoor onze avond uiteindelijk eindigde in: THE CHEEKY MONKEYS! Omdat Byron Bay DE vakantiebestemming van Australie is, hebben we ons daar twee weken uitstekend vermaakt met zon, zee, fantastische winkeltjes, smoothies, leuke eettentjes en goede feestjes.

Na Byron Bay zijn we doorgereisd naar Surfers Paradise, aan de goldcoast van Australie. Surfers Paradise was the place to be voor het Australische nachtleven. Na een clubbingtour door de meest populaire clubs in Surfers, hebben we onze harten verloren aan Sincity.

De meesten van jullie zullen waarschijnlijk denken dat Surfers Paradise een paradijs is voor surfers. Dit is echter niet waar. Door de sterke stroming is het onmogelijk om te surfen. Je kan namelijk niet verder dan drie meter het water in, zonder het gevaar te lopen door de sterke kustafwaartse stroming te worden meegesleurd. Desondanks was het strand prachtig en de sfeer goed!

Brisbane was de volgende bestemming op ons lijstje. Hier zijn we in een verschrikking van een hostel terecht gekomen. Locatie: boven de slechtste bar van Brisbane, die we dapper hebben uitgeprobeerd maar die echt geen success was. Tevens hadden onze neuzen het vermoeden dat het hele hostel als toilet gebruikt werd. Brisbane is een mooie stad, maar er is niet heel veel te beleven. De hoogtepunten waren de shoppingstreet, de Southbank en de botanical gardens. Verder hebben we wel een daytrip gemaakt naar de Zoo van Crocodile Dundee! Hier hebben we krokodillen aangeraakt, slangen vastgehouden, koala's geknuffeld en een poging gedaan tot het maken van een 'kangaroo selfie'.

Vanuit Brisbane zijn we naar Auckland, Nieuw-Zeeland gevlogen. Waar onze eerste stop Hot Water Beach was, waarbij we the Hot Water Beach hebben gemist omdat we in slaap waren gevallen. Gelukkig hebben we de mooie wandeling naar de Cathedral Cove wel kunnen maken, omdat we deze keer wel op tijd wakker waren. We hebben onze reis vervolgd naar Waitoma, waar we een ondergronds avontuur beleefd hebben. We hebben 35 meter geabseild om in het ondergrondse grottennetwerk te komen. Doordat er ook ondergrondse rivieren doorheen stromen hebben we veel kunnen zien door lekker rond te zwemmen in onze rubberen band. Zo waren er de glimwormen die de grotten deden verlichten als een sterrenhemel <3. Het abseilen bleek uiteindelijk wel mee te vallen toen we hoorden hoe we de grot uit moesten komen. Dit was namelijk door het vrij beklimmen van een waterval. We zijn er gelukkig heelhuids vanaf gekomen, zodat we ons leven vervolgens weer op het spel konden zetten met een skydive.

Gewapend met de beste levensspreuken op onze armen en handen zijn we in een knalroze vliegtuig gaan zitten en tot 12.000 ft opgestegen. Onze skydive-instructeurs waren op onze persoonlijkheden uitgezocht. Leanne, die geen angst kende, kreeg een dude met dreadlocks, die de skydive in zijn t-shirt deed, het niet nodig vond om de sluitingen te dubbelchecken en met Leanne dansend in het vliegtuig zat. Nadine, die het al bijna de hele dag in haar broek deed van angst, kreeg een instucteur die gelukkig alles triple-checkte, maar die haar vervolgens wel als allereerste het vliegtuig uitgooide.

Het uitzicht tijdends de skydive boven het meer van Taupo was echt prachtig. Jammer genoeg heeft een van onze reisvrienden niet van het uitzicht kunnen genieten, omdat er een klodder snot uit zijn neus is gevlogen en op zijn windbril terecht is gekomen. Dit leidde niet alleen tot een belemmerd zicht, maar ook tot een uitermate oncharmant filmpje, waardoor onze filmpjes in vergelijking toch wel meevielen. Shit happens.

De skydives waren bij ons allebei de beste vijf minuten van ons leven! SKYDIVEN IS AWESOME!

Na ons grote skydiveavontuur waren we toe aan een klein avontuur: HOBBITON! De officiele set van Lord of the Rings en the Hobbit! Na al deze wilde avonturen vonden we dat we een dagje ontspannen in zwavel- en mudspa's verdiend hadden. We zijn eerst het Hells Gate park ingeweest waar we alle natuurlijke zwavelbronnen en mudvulcano's hebben gezien. We hebben een heerlijke dag gehad in de spa, maar de zwavellucht zit als een souvenirtje permanent in onze backpack.

Verder hebben we in Nieuw-Zeeland nog de steden Wellington en Auckland bezocht. Doordat we maar 2 weken in Nieuw-Zeeland hadden, hebben we veel tijd in de bus doorgebracht. Dit werd goedgemaakt door het prachtige landschap dat Nieuw-Zeeland te bieden heeft.

We hebben een toptijd gehad in Nieuw-Zeeland en zijn gisteren teruggevlogen naar Australie om onze reis langs de oostkust te vervolgen. Onze laatste maand samen reizen is nu ingegaan, dus jullie kunnen volgende maand weer een leuk verslag verwachten!

Liefs!