De eerste maand! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nadine Leanne - WaarBenJij.nu De eerste maand! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Nadine Leanne - WaarBenJij.nu

De eerste maand!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

25 Januari 2014 | Australië, Byron Bay

Lieve allemaal!

Hier dan eindelijk ons eerste langverwachte reisverslag! Na een tergend lange vlucht werden we door Emiel op blote voeten opgehaald op het vliegveld. De zon scheen en wij vonden Sydney meteen prachtig. Ons eerste hostel was gelegen in Manly, het rijke noorden van de stad Sydney. In ons eerste hostel hebben we eigenlijk alleen maar Nederlanders ontmoet, dus we hebben de eerste week nauwelijks een woord Engels gesproken. Omdat we een major jetleg hadden, hebben we de eerste week eigenlijk vooral op Manly beach gechilld. Aangezien de zon in Australie heel fel is, is het in Aussie heel belangrijk je goed in te smeren. Helaas faalt Nadine nogal op dit gebied omdat ze op dag een de helft van Leanne's rug was vergeten in te smeren. Dit leed tot een paar platselijke verbrandingen die Leanne de bijnaam PANDA opleverde. Tevens is Leanne de slechtste backpacker ter wereld. Op dag 2 gingen we namelijk met Heleen (die ons de stad liet zien) Sydney in. Dit ontwaarde in een shopsessie waarbij Leanne een compleet nieuwe garderobe heeft aangeschaft. Including: 2 nieuwe maxidresses, 2 nieuwe bikini's en een nieuw jumpsuit.

Na deze shopsessie was het dan eindelijk tijd voor oud en nieuw in Australie! We hadden het geluk dat we een prachtige locatie zaten, tussen de sydney harbour bridge en de oprea house. New years eve was in een woord betoverend! Nu we 2014 jetlegvrij konden beginnen, was het tijd om Sydney de stad te ontdekken; te beginnen met het meest belangrijke: Madame Tussauds! Verder hebben we een prachtige wandeling gemaakt door het national park in Sydney met verschillende uitkijkpunten om de prachtige omgeving in ons op te nemen. Ook hebben we het opera house bezocht, de sydney harbour bridge beklommen en de botanical gardens een bezoekje gebracht. In Manly zelf was ook genoeg te zien en te doen. Nadat we met onze meegebrachte sushi door een wilde jungle zijn getrokken waarbij we waterdragons moesten ontwijken en vervolgens rotsen moesten beklimmen, kwamen we uit op een prachtig uitkijkpunt. Hier hebben we genoten van het uitzicht op de drie aaneenliggende baaien en onze sushi. Dit vonden we voor herhaling vatbaar en hebben we nog een aantal keer gedaan de eerste weken, zij het met salades of pizza's. Verder hadden we afgesproken met Tirsa, een vriendin half jaar in Australie zit en de laatste 3 weken aan het rondtrekken was met haar ouders. We hadden het GEWELDIGE plan om om 9u 's ochtends bij de Blue Mountains te zijn. De wekker ging om kwart voor 5, wat wel even slikken was. Na een uitputtende reis van bijna 3 uur kwamen aan bij de Blue Mountains. Het was jammer dat het die dag 10 graden was met dichte mist (niet verder dan 5 meter rekenen). De bergen waren O-zo-mooi. Uiteindelijk besloten we om 1000 naar beneden de vallei in. Waarna we besloten weer naar boven te gaan (16 mintuen!!!). Uiteindelijk trok de mist weg en hebben we nog een geweldige dag gehad.

Na twee weken besloten we dat het tijd werd voor een nieuw avontuur in Newcastle. Hier hebben we kennis gemaakt met Jaimie en Anna, vader-surfdude en zijn dochter-rocker die samen een hostel runnen. Een van de leukste hostels waar we tot nu toe hebben gezeten. We werden de eerste nacht meegesleept naar een biercafe waar het bier niet te drinken was. Vervolgens naar een wilde 'dansclub', waar een slechte liveband speelde en het gemiddelde publiek 40 was. Waar we van een 45-jarige dronken vrouw nog een uitnodiging kregen om bij haar te bbq'en en overnachten (nooit-meer-wat-van-gehoord). Dag 2 werden we door twee Nederlandse jongens en een Amerikaans meisje op sleeptouw genomen naar een zwembad uitgehouen uit de rotsen grenzend aan de zee. Daar hebben we een poging tot dolfijnen spotten gedaan. Die helaas faalde. Verder zijn we in Newcastle nog naar het blackbutt(BUTT) reserve geweest. in Het blackbut reserve is onder andere een mini-zoo waar kangaroo's, koala's en allemal zeldzame reptielen bezichtigd kunnen worden. Omdat het blackbutt reserve gelegen is in een klein regenwoud biedt het ook onderdak aan muggen, heel veel muggen. Dit heeft uiteindelijk geleid tot wedstrijdjes muggenbulten tellen waarbij Leanne de overduidelijke winnaar was: 74 muggenbulten! Goed voorbereid als we altijd zijn en met twee meiden die nog slechter waren in kaartlezen dan wij, zijn we uiteraard verdwaald in het regenwoud. Na een uur lang gevloek op de 'kut'kaart hebben we uiteindelijk een bushalte weten te vinden en zijn we veilig thuis gekomen. Ons volgende avontuur was snorkelen: wat uiteindelijk lukte na 10 minuten ademhalingsproblemen. We hebben zowaar een paarse zee-egel aangeraakt (geen gewonden)! En omdat we per boot gingen, was het dolfijnen spotten deze keer wel gelukt!

Toen we weer toe waren aan nieuw avontuur zijn we naar OzziePozzie in Port Macquarie gegaan. Hier was de eigenaar een cricketverslaafde-surfdude die niet van kleding hield. Het leek ons heel erg leuk een wandelinge'tje' te maken langs de 7 stranden van Port Macquarie. Uiteindelijk zijn we 8 uur van het hostel weggeweest en kwamen de wandelschoenen en blarenpleisters eindelijk weer eens van pas. Omdat we uitgeput waren van de wandeling leek het ons een goed plan de dag daarna 'rustig' te gaan boogieboarden. Wat ook weer de nodige spierpijn en surfwonden opleverde. In Port Macquarie hebben we kennis gemaakt met een hele leuke groep mensen, bestaande uit een paar Duitsers, een Noorweger, een hoopje Engelsen en twee Zweden. De avonden werden doorgebracht met het spelen van spelletjes, waarbij Nederland-Duitsland het overheersende thema was (Nederland won natuurlijk altijd).

Inmiddels zijn we aangekomen in het legendarische Byron Bay! De groep van het vorige hostel vond ons zo leuk dat ze besloten met ons mee te gaan, wat weer een hoop gezellige avonden opleverden in de Woodies en Cheekey Monkeys, waar we de locals verblufd hebben achtergelaten vanwege onze geweldige dans-moves! Vooral de (dronken) Duitse Fabian had het geweldig fantastisch naar zijn zin, met zijn favo uitspraken die avond: I AM ON TOP OF THE WORLD! COULD MY LIFE BE ANY BETTER? NO! I WANNA LIVE THIS MOMENT FOREVER! THIS IS MY BEST NIGHT EVER! YOU ARE THE BEST FUNNY DANCERS IN THE WORLD! Na weer een wilde dag boogieboarden is het morgen eindelijk Australian Day! We'll keep you posted!

• 25 Januari 2014 - 09:51

Lisa:

Thom en ik hebben jullie reisverslag net samen gelezen. Superleuk om zo'n uitgebreid verhaal te horen! En wat doen jullie superveel extreem leuke dingen haha! Vergroot ook mijn reisbehoeftes;) Tof dat die groep zo gezellig is en dat ze zijn meegereisd. En dat jullie the best funny dancers zijn wisten we hier in Nederland natuurlijk ook al:) Klinkt alsof jullie het heel relaxed hebben! Lekker verder genieten en vooral meer posten!! Dikke Nederlandse Winterse knuffel!

• 25 Januari 2014 - 20:10

Mirjam Lenoir:

Hoi jullie, wat leuk om jullie reisverslag te lezen, geweldig. Wat is het toch mooi daar.
    Sorry Leanne maar je hebt onze genen, zowel betreffende het verbranden en de muggebeten.
    Ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen zien en mee maken en dit willen delen met ons.
    Heel veel plezier nog, Liefs Mirjam

• 26 Januari 2014 - 17:41

Opa:

Leuke foto's en een leuk verhaal.
    Nog heel veel plezier, ik word wel op de hoogte gehouden.
    Liefs opa